domingo, 7 de noviembre de 2010

TOT SALT Carril bici made in Salt

Articles

Carril bici made in Salt

11/7/2010


Recentment s'ha pogut veure moviment als carrers de la nostra vil.la. Com es nota que venen eleccions, tot el que no s'ha fet durant el mandat es vol fer ara, amb menys d'un any. És clar, s'ha de quedar bé, s'ha de demostrar que sí que es compleixen les promeses...

Estic parlant del Carril Bici de Salt. Molts dels nostres carrers, en els 2 últims mesos, han patit una transformació per acollir dit carril. M'alegra veure que s'aposta per un mitjà ecològic, net, silenciós i sobretot econòmic, però m'alegraria molt més si aquest carril fós creat correctament, amb una ruta còmoda, segura i eficaç. Si algú s'ha parat a mirar aquest nou espai veurà que la ruta no té cap sentit, en la majoria dels casos un es troba, de cop, que el carril bici desapareix momentàniament perquè després es trobi més endavant en un carrer totalment diferent. A més, el camí que segueix moltes vegades és en zones on el comerç i la vida social és pràcticament nul.la, fent que es perdi un avantatge important al no fomentar una ruta comercial.

Per exemple, al c/Manuel de Falla, zona de l'antiga biblioteca hi passa el carril bici, pintat a terra, sense cap protecció i una senyalització simple. Zona on el comerç és quasi nul (exeptuant l'estanc).

Molts dirant, sí, tens raó, però el carril bici també s'ha fet a la zona centre, al c/Àngel Guimerà alçada de la farmàcia, per poder fomertar el comerç. No els hi puc negar, perquè està fet, encara que amb les mateixes proteccions i senyalització esmentada abans. A més, és molt bo que hi passi, però no a canvi de la pèrdua d'aparcaments tant necessaris a la zona, no reduïnt zona de càrrega i descàrrega, no sense donar una alternativa d'estacionament i no sense facilitar l'accés motoritzat i peatonal. Com sempre, s'han fet les coses depressa i corrents, sense pensar, per complir amb el que es va prometre, perquè la gent no pugui dir “no s'ha fet”. Com sempre, s'ens tracta de -tont....s- i en començo a estar tipa.

El 25 de setembre de 2009 es va posar en funcionament la Girocleta. Salt, el 29 de juliol del mateix any va fer públic que no volia formar part d'aquest servei perquè els va semblar “que no donaria el servei que necessita el poble si només tenim una sola estació” i “que el cost de manteniment anual de cada estació s'acosta als 30.000 euros, una quantitat que considerava excessiva”. És a dir, segons la nostra alcadessa Salt necessita més d'una estació (en concret parla de 4) però no ens en podem permetre ni una. Perquè demanar moltes estacions si no en pots pagar cap (es pot llegir tot l'article a “http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/66234-salt-no-tindra-finalment-estacio-del-nou-servei-de-lloguer-de-bicicletes-de-girona-que-es-dira-girocleta.html”).

Analitzem:
-Només 1 estació; per alguna cosa es comença. Si en tens una avui, potser demà en podràs tenir dues o tres o més. Tot és negociable, tot té un preu.
-Que el manteniment és car; no ho nego, 5 milions de pessetes són molts diners, però si no s'arrisca no es guanya. Diuen que volen tenir el seu propi servei públic de bicicleta, què es pensen, que si ho subministren ells mateixos els sortirà més barat?. Una vegada més anem per darrera de les altres poblacions veïnes i, perquè no dir-ho, continuem estant a l'hombra de Girona.

Estem parlant de que les presses provoquen degradació a la zona centre ja que:
a)S'eliminen aparcaments. Si la gent no pot aparcar, com vindrà a comprar a les botigues?

b)No donen alternatives d'estacionament. Si la gent no pot aparcar al centre, el més lògic seria que aparquessin a algun altre lloc i s'els facilités l'accés a la zona comercial caminant o amb algun tipus de transport públic...

c)Es redueixen zones de càrrega i descàrrega. Si els subministradors i viatjans no poden estacionar, com se suposa que han de fer la seva feina?

d)No s'habiliten parkings de bicicletes segurs. Utilitzar la bicicleta perquè te la robin, o perquè et desinflin les rodes, o perquè et robin el sillin...és una tonteria.

A tot això cal afegir que precissament ara no és el millor moment per crear un servei d'aquest tipus, ja que no poden assegurar cap dels punts anteriors, per no parlar del cost innecessari que suposa, ja que al final segur que es crea de nou.

Per acabar (que no és que sigui la última cosa a dir), vull recordar que s'aposta per un carril bici quan no es té servei públic de bicicleta, s'aposta per un carril bici quan la majoria de saltencs es varen quedar sense bicicleta després de l'onada de robatoris que vàrem patir fa uns mesos, s'aposta per un carril bici sense proporcionar aparcaments segurs per a les bicicletes, s'aposta per un carril bici la ruta del qual no té ni cap ni peus... Tot amb interessos politics, per quedar bé, per demostrar l'eficàcia del govern local i tot fet sense demanar opinió als ciutadans i amb un resultat positiu més que sospitós.

Esperant més sorpreses pre-electorals, atentament,

Anna Masferrer.
GPS – Gent Per Salt

Com sempre els invents ens toquen a nosaltres, aquest ajuntament infringeix mes de 50 normes de circulació vial.
Te un munt de punts negres molt perillosos, es nota que son uns inútils i no tenen ni idea de seguretat vial.


No hay comentarios:

Publicar un comentario