domingo, 30 de mayo de 2010

El cor econòmic de Salt.

És molt bonic parlar de l'únic centre comercial de la provicia de Girona com a un tresor del poble... bé, això que ho diguin els que cobren els impostos als que hi tenen negocis allà i els quatre saltencs que hi hagin pogut trobar feina (pels saltencs amb feina allà: fantàstic! Sobretot ara amb aquests temps de crisi, ja que no tothom pot dir que té feina).

Però bé, jo crec que el verdader tresor d'un poble és el comerç del poble, les botigues que lluiten cada dia per a sobreviure, per a no envellir, per a adaptar-se als canvis socials i econòmics del poble i del país on són, que coneixen a la gent del barri de tota la vida i els que tot just entren per primer cop.

No només pensen tirar tot el centre d'un poble (incloent cases amb històries pròpies, places -que per cert opten per llançar avall i no per a cuidar la seva jardineria, els seus bancs...- que han vist jugar nens, enamorar joves i xerrar avis...), repeteixo, no només pensen tirar tot el centre d'un poble, si no el cor econòmic del mateix. M'atreviria a dir que la suma de tots els comerços del centre, més o menys, deuen doblar en nombre els del resto del poble. O més.

I què comporta, això?
Jo, personalment, no entenc de diners ni de taxes d'atur, però m'atreviria a dir que qui ha firmat tot això, tampoc.

Si llencen tots aquests pisos, llencen el petit comerç (no pas les franquicies i les multinacionals del nostre sobrevalorat centre comercial), llencen persones amb empenta (gent que porta anys i anys lluitant per a tirar endavant el seu negoci) i, si no m'equivoco, creix la quantitat de gent sense feina (un dels problemes més importants de Salt).

En tot el text que l'ajuntament té penjat a la web com a presentació del projecte i en el discurs/nota de premsa que vam llegir nosaltres ara fa poc més d'una setmana no hi fan cap referència als negocis de la zona.
(de fet, tampoc fan referència als locals particulars com garatges i negocis tencats però amb amo).

Bé, suposo que aquesta és la següent cosa sobre la que han de pensar els artistes que han decidit "solucionar d'arrel" (no m'ho invento jo, ho deia l'alcaldesa al seu discurs) el problema que pateix Salt o, concretament, el centre de Salt.
Al mateix discurs, el que solucionaven d'arrel era el problema "immigrants dolents, impagadors i no espanyols".

Ai, quina gràcia, jo, com no entenc de res -per això no m'he plantejat ser política- em pensava que aquest problema social del meu poble se solucionava amb treballadors, assistents i educadors socials, no pas tirant pisos... però ei! Són ells els que en saben, no?

Però bueno, si per a ells "progrés i millora" és que ja no et puguin conéixer en cap botiga del poble que t'ha vist creixer i directament optar per destruir el petit comerç de Salt, pot ser que sí ho estiguin fent bé.
En aquest cas: FELICITATS!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario